Váratlan öröm


Amikor néhány nappal ezelőtt, kedves ismerősöm meghívására Spanyolországba utaztam, nem gondoltam, hogy a tervezett dolgokon kívül, még egy hatalmas lelki élményben is lesz részem. Mindenképp lelki dolgokkal foglalkoztunk egész idő alatt, és mindez, mint egy megkoronázása volt az utazásomnak, amiért az egészet nyugodtan nevezhetjük zarándoklatnak is.

Mindenképp meg szerették volna mutatni nekem mindazt, ami a közelben érdekes, és érdemes megnézni, ezért többek között, elvittek egy kis óvárosba, ahol mindenekelőtt a templomot akartam megnézni. Hatalmas épület, amely a 12. századból maradt ránk. Aki oda belép, szinte akaratlanul is, vissza megy a múltba. Ahogy így nézelődtem, egyszer csak egy táblán lévő felirattal találtam magamat szemben. Hamar megkértem a kísérőimet, hogy fordítsák le a szöveget. Nos, nem bírtam elhinni és a váratlan örömtől, szóhoz sem jutottam. Ugyanis a feliraton az állt: Nikomédiai szent Julianna.

Mélységes hálával eltelve Isten iránt, kitörő örömmel vettem tudomásul, hogy találkoztam egy szenttel, Aki még a kora kereszténység idején tett bizonyságot hitéről.

Az, aki Spanyolország északi részén jár, Kantábria tartományában, tartsa érdemesnek felkeresni ezt a helyet, Santillana del Mar városát, amely az UNESCO jegyzékére is felkerült.

Nikomédiai szent Julianna – Gazdag szülők gyermeke volt Nikomédiában. Szülei pogányok voltak. Amikor szépsége kezdett kibontakozni, és jó erkölcsei megmutatkozni, egy császári hivatalnok: Eleusziosz, nagyon korán eljegyezte őt. A házasságot későbbre tervezték, ha a kislány felnő. Időközben Julianna hallott Krisztus hitéről, hitt Benne és titokban keresztény lett. Atyja erről nem tudott, anyja közömbös volt a vallás iránt. Amikor már eljött a házasság ideje, Julianna elutasította, hogy pogánnyal házasságra lépjen. Atyja előbb hízelgéseivel akarta más belátásra bírni, aztán a veréshez folyamodott, amíg ki nem fáradt. Aztán rábízta vőlegényére, hogy tegyen vele, amit akar. Mivel helytartó volt, ítélőszéke elé állította a leányt. Hat katona ütlegelte kifáradásig, de Julianna mindezeket békében tűrte. Hajánál fogva felfüggesztették sok ideig, aztán börtönbe vetették. Eztán tüzes kemencébe került, de könnyei eloltották a tüzet. Végül kard által nyerte el a vértanúságot 304-ben. Látván kínjait és állhatatosságát, 500 férfi és 130 nő hitt Krisztusban és lett keresztény. Ezért mindnyájukat lefejezték. (akv0.wordpress.com)

-Sf-

Explore posts in the same categories: Zarándoklatok emlékei

Vélemény, hozzászólás?

