A hit


Hívő emberré 21 évvel ezelőtt lettem, október 31-én. Mindez a lányom születésének köszönhető. El kell mondanom, hogy eléggé sokáig, hét évig, nem született gyerekünk. Gyógykezelésekre jártunk, elmentünk mindenféle szanatóriumba, még végül a jósnőhöz is. Semmi sem segített.

Majd végül várandós lett a feleségem, készülődtünk, de ismét gondok merültek fel. El sem tudom mondani, milyen gondolatok kavarogtak a fejemben.

Majd aztán, a hónap végén, a munkahelyemről – agronómusként dolgoztam egy termelő szövetkezetben – a havi zárást vittem a járási székhelyre, amikor egy kis falun haladtam keresztül. Egyszer csak megpillantottam a templom kupoláját. Különös, hogy hányszor mentem már erre, de eddig sohasem vettem figyelembe. Azonnal eldöntöttem, hogy elmegyek a templomba. Mindehhez tudni kell, hogy én akkoriban párttag voltam, a földhivatal bizottságának elnöke, meg még sok minden más. Jellegzetes szovjet fiatal karrierista. Az Istenben való hit nagyon messze állt tőlem.

Megkerestem a papot és megkérdeztem:

– A feleségem a szülészeten van, tud valamiben segíteni?

– Természetesen, mindjárt elvégzünk egy könyörgő ájtatosságot.

Hát így fordultam én először tudatosan az Istenhez. Még hitetlenként bár, de jöttem, és kértem. Minden rendben van. A paptól kaptam szenteltvizet, amit elvittem a feleségemnek. Amikor beértem az irodába, a titkárnő vidám arccal mondja nekem:

– Vlagyimir Szergejevics, magának lánya született!

Igen, a napokban lett a lányunk, Léna, 21 éves.

Orvosnak tanul, már negyedikes. Ezen a napon az Orthodox Egyház szent Lukács evangélistáról emlékezik meg, aki orvos volt.

livejournal.com

 

Explore posts in the same categories: Írások

Vélemény, hozzászólás?

